Acarlar Makine’de ayrılmaz iki süreç:

17 Şubat 2011 Perşembe - 11:33
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Acarlar Makine’de ayrılmaz iki süreç:
Acarlar Makine’de ayrılmaz iki süreç:
Satış sonrası hizmetlerin sadece bakım ve onarım birimi olmadığını, müşteri memnuniyetini ön planda tutarak, hizmetleri müşterileriyle ilişkilerin başladığı ilk andan itibaren yaşanan tüm süreçlerde devam ettiren Acarlar Makine Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Erhan Acar’dan satış sonrası politikaları ve hizmetleri hakkında bilgi aldık.

İstanbul’daki merkez servislerinden tüm Türkiye kullanıcılarına ulaşan Acarlar Makine, satış sonrasının en önemli parçalarından birisi olan periyodik bakımların atlanmasını önlemek amacıyla müşterilerinin kaydını tutuyor. Acar, müşterilerinin yoğunluklarından dolayı makinelerinin bakımlarını atlayabildiklerini bu nedenle de kayıtlarını tuttukları makinelerin servis ve bakım zamanı geldiğinde gerekli bilgilendirme sonrasında bakımların büyük bir titizlikle yapıldığını vurguladı.

Satış ile satış sonrasını iki ayrı süreç olarak değil, bir sürecin ayrılmaz iki parçası olarak gören Erhan Acar : “Örneğin satış veya kiralama öncesinde, genellikle makinenin kullanılacağı alanda satış temsilcisi ve satış sonrasından bir teknisyen tarafından detaylı bir keşif yapılır. Bu keşif sonucunda makinenin kullanılacağı alan ve yapılacak işe göre en uygun makinenin hangisi olduğu belirlenir. Bu durumda satış ve satış sonrasının iş birliği makinenin belirlenmesi aşamasında başlamış oluyor. Makine ile beraber bir teknisyenimiz ve satış temsilcimiz de sahaya gidiyor. Müşterilerimiz makineyi nerede ve nasıl kullanacağını, işlerini ne şekilde kolaylaştırıp hızlandıracağını canlı olarak görüyorlar” dedi.

Acar, makinelerini uzun vadede en kârlı şekilde kullanmak isteyen müşterilerinin, makinelerin periyodik bakımları konusunda çok dikkatli davranmaları gerektiğini, kriz döneminde makine bakımlarının azaltılarak bakım maliyetlerinin düşürülmek istenildiğini; ancak makinenin optimal kullanım süresinin kısalacağı ve bu durumun daha büyük maliyetlere yol açabileceğinin özellikle altını çizdi.

Makine bakımları ihmale gelmez

İşletme maliyetlerinin düşmesi makine bakımlarının düzenli yapılmasıyla paralellik gösterir. İşletme maliyetleri konusunda firmaların en önemli parametrelerinden biri maliyetlerin öngörülebilirliğidir. Satılan makineler pahalı makineler olduğundan, maliyetlerin düşürülmesi için makinelerin kullanılmaması ya da daha az kullanılması, para kaybına yol açtığı gibi, makinelerin kullanım ömrünün de azalmasına neden oluyor. Bunun bilincinde olan Acarlar Makine’de, makinelerin periyodik bakımlarını içeren Yıllık Bakım Sözleşmesi yaparak, bakımların hangi periyotlarda yapılacağını, hangi parçalarının değişeceğini, parça ve servis ücretinin ne olduğunu en baştan belirleyerek müşterilerine bildiriyor. Böylece müşteriler, bir yıl içinde yapılacak bakımların maliyetini ve dönemlerini önceden bilerek, bütçelemesini buna göre yapabiliyor.

Satış ve satış sonrası hizmetlerle müşteri memnuniyeti ilk planda tutan Acar, müşteri memnuniyeti ve devamlılığı için nasıl bir yol izlediklerini şu sözlerle açıkladı: “Teslimatın ardından belirli aralıklarla müşterilerimizle anket yapıyoruz. Böylelikle verdiğimiz hizmetle ilgili müşterilerimizin fikrini ve önerilerini alıyoruz. Gelişmeye açık durumları tespit ettiğimizde ise ilgili konularda eğitimler düzenliyoruz. Yapılan her işin geliştirilebilecek yönleri vardır. Mükemmelliğe ulaştığınızı düşündüğünüz andan itibaren düşüş başlayabilir. Biz Acarlar Makine olarak satış sonrası hizmetlerimizin kalitesini sürekli geliştirme çabasındayız. “

İç Anadolu Bölgesi’ne hizmet götürebilmek amacıyla Ankara ve gelişmiş sanayisinden dolayı da Bursa’da bölge ofis amcayı planlayan Acarlar Makine daha sonra İzmir ve Antalya’da da hizmet verecek.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER