Kıta Lojistik/Lojistik Müdürü <br>Bilal Yurttaş

03 Ocak 2013 Perşembe - 10:41
Kategori: Röportaj

PAYLAŞ

Kıta Lojistik/Lojistik Müdürü <br>Bilal Yurttaş
Kıta Lojistik/Lojistik Müdürü <br>Bilal Yurttaş
Bütün depolarında tek marka ile çalışan Kıta Lojistik'in Güneşli'de bulunan merkez tesisinde; 3 adet akülü, 5 adet dizel forklift ve 3 adet de akülü transpalet bulunuyor. Hadımköy'de 25 bin metrekare alan üzerine yaklaşık 15 bin metrekarelik bir depo yatırımı yapan Kıta Lojistik, toplamda 15 olan makine sayısını artırmayı planlıyor 1996 yılında kurulan, kara, hava ve deniz taşımacılığı yapan Kıta Lojistik, bütün depolarında tek marka ile çalışıyor. Kıta Lojistik, toplamda 15 olan makine sayısını artırmayı planlıyor. Kıta Lojistik'in Güneşli'de bulunan merkez tesisini ziyaret edip, firmanın Lojistik Müdürü Bilal Yurttaş'la faaliyetleri, makine tercihleri ve depo yatırımları üzerine konuştuk. Kıta Lojistik; kara, hava ve deniz taşımacılığının yanı sıra 130 adet özmalı tırıyla da sektörün önemli bir ihtiyacını karşılıyor. Kara taşımacılığında ağırlıklı olarak büyük forwarding firmalarına alt tedarikçi olarak hizmet verdiklerini söyleyen Bilal Yurttaş, kara taşımacılığında direkt müşterileri olmadığını ve müşterilerinin sektörün büyük forwarding firmaları olduğunu belirtiyor. Bu firmaların tır tedarik hizmetlerini yürüttüklerini ifade eden Yurttaş, sektörde forwarding yapan firmaların kamyoncularla çalışırken sıkıntı yaşadıklarını kaydediyor. Kamyoncuların firmaların yüklerini doğru ve zamanında bilgilendirme ile taşıyamadıklarına işaret eden Yurttaş, "Biz yıllarca bu işi yaptık ve bu işte uzman olduk. Ciddi bir altyapımız var. Bu altyapıyla birlikte ciddi bir filomuz da var. Kıta Lojistik, müşterilerine kurumsal çözümler üreten bir firma haline geldi. Forwarding firmaları, bizi bu konuda daha çok tercih eder hale geldi. Çünkü onlar da kamyoncularla uğraşmaktan yorulmuşlar. Onun yerine bizimle çalışmayı tercih ediyorlar. Kıta Lojistik olarak onlara bütün teknik imkanlarını sunarak, onların müşterilerinin memnuniyetini sağlıyoruz" diyor. [b]Yurt içi taşıma hizmeti [/b] Hava kargo taşımacılığı da yaptıklarını sözlerine ekleyen Yurttaş, IATA sıralamasında ilk 25'inin içinde olduklarını vurguluyor. Deniz forwarding hizmetlerinde geçen yıl 18 bin TEU taşıma yaptıklarının altını çizen Yurttaş, yurt içi taşımacılıkta ciddi çalışmaları olduğunu söylüyor. Türkiye'nin her yerinden İstanbul'a ve buradan da Türkiye'nin her yerine gerek parsiyel gerekse de komple yurt içi taşıma hizmeti verdiklerini belirten Yurttaş, sözlerini şöyle sürdürüyor: "Yurt içi nakliyede 10 kişilik bir ekibimiz var. Burada ciddi bir araç yatırımımız bulunuyor. Ağırlıklı olarak büyük hacimli ve kurumsal mallara yönelik çalışıyoruz. Bir tek posta zarfı taşımıyoruz. Yurt içi nakliye departmamızı 4 yıl önce kurduk." Yurt dışında ağırlıklı olarak proje taşımacılığı yaptıklarına dikkat çeken Yurttaş, hava ve deniz taşımacılığı ile ilgili 750'ye yakın bir acenta portföyüne sahip olduklarını ifade ediyor. WCA'e üye olduklarını kaydeden Yurttaş, bu grup üzerinden ciddi hava ve deniz taşımaları yaptıklarını kaydediyor. Gümrüklü ve gümrüksüz depolama yaptıklarını sözlerine ekleyen Yurttaş, özellikle cep telefonu lojistiği yaptıklarını belirtiyor. Uluslararası bir markanın tüm cep telefonlarının gümrüklü depolanmasını ve bayilerine taşımasını yaptıklarının altını çizen Yurttaş, konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: "Burada çok ciddi güvenlik tedbirleri var. Telefonlar bize geldikten sonra onları muayeneye hazır hale getiriyoruz. Muayenesi ve gümrüklemesi bittikten sonra bunların tamamının IMEİ'lerini okutup, BTK'ya bildiriyoruz. Bu numaralar BTK tarafından onaylandıktan sonra da bu ürünlerin dağıtım kanallarına sevkini yapıyoruz." [b]Tek markayla çok iş[/b] Kıta Lojistik'in Güneşli'de bulunan merkez deposunda bulunan 8 makinenin tamamının TCM markalı forklift olduğunu belirten Yurttaş, makine parklarında akülü transpaletlerin de olduğunu kaydediyor. Tek markaya inandıkları için sadece TCM'yi tercih ettiklerini sözlerine ekleyen Yurttaş, "Farklı servisler, farklı yedek parçalar ve farklı firmalarla uğraşmak istemiyoruz. Tek marka üzerine çalışan bir firmayız. Bir ara Japon Yeni yükseldi; ama biz yine TCM'yi tercih ettik. Genel olarak TCM forkliftlerden memnunuz. Tek bir servisle muhatap oluyoruz. Ekipmanları iyi tanıyoruz, sorununu biliyoruz. Sadece TCM markasını kullandığımız için nerede, ne sorun olur çok iyi biliyoruz. Dolayısıyla hiçbir sorun yaşamıyoruz. Servis kayıt ve takip kontrol işlemlerini de daha rahat yapıyoruz" diyor. Merkez depolarında 3 adet akülü ve 5 adet de dizel forklift olduğunu vurgulayan Yurttaş, yine TCM'ye ait 3 adet akülü transpaletin de makine parklarında yer aldığını kaydediyor. Yurttaş, tek marka ile çalıştıkları için bir makinedeki sorunu çözdüklerinde diğer makinelerin de sorununu çözmüş olduklarını sözlerine ekliyor. Yurttaş, yeni bir ekipman yatırımı yapacaklarını ve 3-4 adet daha forklift almayı düşündüklerini belirterek, "Hep TCM aldık, marka arayışımız yoktu; ama öyle rekabetçi fiyatlar var ki, farklı bir markaya da yönelme söz konusu olabiliyor. Rekabetçi fiyatlar ve ödeme kolaylıkları olunca cazip olur. Çalışma maliyetlerimizi minimuma düşürmek istiyoruz" diyor. Kıta lojistik'in diğer depolarında da TCM markası ile çalıştıklarının altını çizen Yurttaş, Toplamda 15 TCM forklift kullandıklarını vurguluyor. [b]Yük ve araç portalı[/b] yurtnak.com isimli bir portal açtıklarını ifade eden Yurttaş, bu portalla kamyoncu ve müşteriye yardımcı olmayı amaçladıklarını söylüyor. yurtnak.com ile nakliyecinin herhangi bir yere bağlı kalmadan talebini bir SMS ile bildirebileceğine dikkat çeken Yurttaş, portalın en uygun yükü bulmak için çalıştığını belirtiyor. Amacın nakliyecinin Türkiye'nin neresinde olursa olsun, geldiği noktaya boş dönmemesi olduğuna işaret eden Yurttaş, "Nakliyeciler, web sitesine ücretsiz kayıt olduktan sonra SMS yoluyla daha boşaltma yaparken, boş araç bildirimi yapabilecekler. Yurtnak ekibi en kısa sürede nakliyeci ile iletişime geçip, güzergaha uygun yüke yönlendirecektir. Böylelikle zaman kaybetmeden ve herhangi bir yere gitmeden yeni yük bulabilecekler. Örneğin, Ankara'daki bir kamyoncu İstanbul'a malzeme getirdiği zaman kolaylıkla Ankara'ya gidecek bir malzeme bulabilecek" diyor. Kıta Lojistik'in bu hizmetten hiçbir komisyon almadığını vurgulayan Yurttaş, bu sayede kendi müşterilerine ucuz fiyata araç bulduklarını ve müşterinin malını hızlı taşımış olduklarına dikkat çekiyor. Nakliyecinin de yurtnak.com'a üye olduğu için anında yük bulduğunu ifade eden Yurttaş, herkeste ortak bir memnuniyetin sağlandığını kaydediyor. Portal için bir seneye yakın bir altyapı çalışması yaptıklarına dikkat çeken Yurttaş, yurtnak.com'un 3 ay önce faaliyete başladığını söylüyor. [b]Web tabanlı sevkiyat süreci[/b] Kıta Lojistik'in CargoMax isimli web tabanlı bir programla sevkiyat süreçlerini yürüttüklerini belirten Yurttaş, CargoMax'in internet veri tabanıyla çalışan bir çözüm programı olduğunu söylüyor. Yurttaş; hava, kara, deniz taşımacılığı, muhasebe entegrasyonu, depo lojistik operasyonları ve antrepo hizmetlerinin tamamının bu sistem üzerinden yapıldığını ifade ederek, "Kullanıcı dostu bir program. Gerek biz, gerekse izin verdiğimiz müşterilerimiz, izin verdiğimiz oranlarda internet olan her yerden bizim sistemimize ulaşıp, her türlü bilgiyi alabiliyorlar. Biz de her türlü data ve bilgiyi müşterimize gönderebiliyoruz. Hatta bazı müşterilerimize link gönderiyoruz, tıklayıp depodaki stoklarını görebiliyorlar" diye konuşuyor. Müşteri siparişlerinin hangi programda olursa olsun kendi programlarına entegrasyon sağlayabildiğine dikkat çeken Yurttaş, siparişlerin her müşteri için yapılan entegrasyona göre sisteme alındığını vurguluyor. Sisteme alınan siparişlerin tanımlandıktan sonra sipariş formlarının oluşturulduğunu sözlerine ekleyen Yurttaş, çalışanların bu sipariş formlarına göre iş emirlerini oluşturduğunu kaydediyor. Bu iş emirleriyle ürünleri toplayan çalışanların sevkiyatlarla ilgili irsaliyeleri dökerek sevkiyat aşamasına geçtiklerini belirten Yurttaş, gerek stok kontrolü gerekse de müşteriyi bilgilendirme ile ilgili her türlü altyapıyı kurduklarına işaret ediyor. Ürünler toplanıp sevke hazır hale gelince barkod etiketi çıkardıklarını vurgulayan Yurttaş, barkod etiketi sayesinde ürünlerin yoldaki takibini müşteriye anlık olarak yaptıklarını söylüyor. Müşterilerinin ürünlerin teslimiyle ilgili her türlü bilgiyi Kıta Lojistik'e sormadan, otomatik bilgilendirme sistemi sayesinde kendilerine verilmiş olduğunu kaydeden Yurttaş, bu sistemi depodaki her ürün için yaptıklarını belirtiyor. Birçok lojistik firmasının CargoMax programını kullandığını hatırlatan Yurttaş, Kıta Lojistik'in sektörde ilk kullanan firma olduğuna dikkat çekiyor. [b]Büyüme hedefleri [/b] Kıta Lojistik'in çok hızlı büyüdüğünü ve ciddi yatırım hedefleri olduğunu ifade eden Yurttaş, Irak'ta da bir şube ve depoları olduğunu söylüyor. Bu sene içinde Suudi Arabistan'da da bir iş ortaklığının söz konusu olacağını sözlerine ekleyen Yurttaş, "Şirketimizin birkaç personeli Suudi Arabistan'a gidecek, oradan operasyonu yürütecekler. Acentalarımızı çoğaltıyoruz. Işbirliklerimizi artıyoruz ve çok ciddi büyüme hedefiyle çalışıyoruz. 2014 yılına geldiğimizde 100 bin metrekare deposu olan, ekipmanlarıyla, araç yatırımıyla bunu karşılayan bir firma olmak istiyoruz" diyor.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER