"Akülü forklift segmentinde sıçrama yaptık"

23 Aralık 2014 Salı - 16:30
Kategori: Röportaj

PAYLAŞ

"Akülü forklift segmentinde sıçrama yaptık"
"Akülü forklift segmentinde sıçrama yaptık"

2014 yılını başarıyla geçiren HMF Makina, yakaladığı başarılı satış çizgisini özellikle akülü forklift segmentinde devam ettirmek istiyor. Türkiye pazarı ve HMF Makina üzerine söyleşi gerçekleştirdiğimiz HMF Makina Endüstriyel Satış Müdürü Cem İnuğur, "Akülü forklift segmentinde ciddi bir sıçrama yaptık" diyor.

 

Genel makine satışlarında 2014 yılındaki hedeflerini tutturan HMF Makina, yakalanan bu ivmeyi 2015 yılına yansıtmak istiyor. “2015 yılındaki en büyük hedefimiz geçen yıldan daha çok akülü forklift satmak ve bu pazarda daha çok söz sahibi olmak” diyen HMF Makina Endüstriyel Satış Müdürü Cem İnuğur'la satış dünyasının tüyolarına ve müşteri memnuniyetinin önemine ilişkin bir röportaj gerçekleştirdik.

HMF Makina ile yolunuz nasıl kesişti?

"İş hayatına 2000 yılında atıldım. 2004 yılından bu yana da HMF Makina endüstriyel satış departmanında görev alıyorum. Şirketin en eski çalışanlarından biri olduğumu söyleyebilirim. Bir elektrik mühendisi olarak, elektrikle alakalı bir sektörde jeneratör satışı alanında işe başladım. Üniversitede mühendislik bölümünde okusam da satışla ilgili düşüncelerim vardı; bire bir mühendislik yapmak istemiyordum. Dolayısıyla bununla ilgili ürünler satabileceğim bir iş aradım ve jeneratör yakın geldiği için ona yöneldim. Jeneratör de endüstriyel grubunda satılan bir ürün. Forklift ile o yıllarda tanıştım. Daha önce forklift ile bir tanışıklığım olmamıştı. HMF Makina’da ise ilk yıllarda sadece Hyundai forklift satışı ile başlayan endüstriyel tutkum, Atlet istif makineleri ve sonrasında eklenen Airo personel yükseltici platformlar ile katlanarak büyüdü. Şimdi tüm endüstriyel ürünlerin satış organizasyonundan sorumluyum."

2014 yılı nasıl geçti? Hedefler tutturuldu mu?

"2014, bizim için oldukça başarılı bir yıl oldu. 8 yıldır distribütörlüğünü yaptığımız İsveçli Atlet istif makinaları dünyanın en büyük gruplarından Unicarriers bünyesine dahil oldu. Böylece dünyanın en bilinir forklift, istif makinası grubunun distribütörü olduk. Bu da satışlarımız olumlu yansıdı. Ayrıca 2013 yılı sonunda Türkiye’ye platform pazarına sunduğumuz bir başka Avrupalı firma olan İtalyan Airo personel yükseltici platform satışlarına hızla devam ediyoruz. Hyundai forklift tarafında da yeni bir yapılanmaya girdik; bunun da meyvelerini topladık ve hedeflerimizi tutturduk. Akülü forklift segmentinde ciddi bir sıçrama yaptık. Hedeflediğimiz forklift satışını gerçekleştirdik. HMF Makina olarak endüstriyel ürünler kategorisinde 10 yıldır bu işi yapsak da Türkiye’de hem üretici hem de distribütörlük yapan daha eski firmalarla yarışmak çok kolay olmuyor. Geçen yıl yaptığımız yeni yapılanmayla birlikte bölge sayımızı artırdık ve Türkiye geneline yayıldık."

2015 yılı hedefleriniz neler?

 

"Her ne kadar pazar biraz yavaşlasa da 2015 yılında da 2014 yılında yakaladığımız ivmeyi devam ettirmeyi planlıyoruz. 2015 yılında, forklift satışını daha da artırmayı hedefliyoruz. Akülü makine satışlarımızı da artırmayı amaçlıyoruz. Pazardaki trendler değişiyor. Biz de buna uyum sağlamak için geçen yıl ciddi çalışmalar yaptık. Adetlerde gösteriyor ki; biz buna uyum sağladık. Firmaların taleplerinde eskiye göre çok büyük değişiklik var. Kullandıkları makinelerin elektrik enerjisiyle yani aküyle çalışmasını istiyorlar. Enerji tasarrufuna önem veriyorlar. Çevreye karşı duyarlılar. Hem ürün gamımız hem de fiyat politikamızla geçen yıl bununla ilgili ciddi atak yaptık. Gelecek yıl bunu artırmayı planlıyoruz. En büyük hedefimiz, geçen yıldan daha çok akülü forklift satmak, bu pazarda daha çok söz sahibi olmak ve dizel forklift segmentinde pazar liderliğine oynamak."

Röportajın devamını LHT Kasım-Aralık sayısında okuyabilirsiniz...

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap